19 Nisan 2012 Perşembe

WhoMadeWho - Brighter

2011 bir sürü güzel albüm ve etkinlikle harika geçmişti ve 2012 için de umutluydum. Beklediğim Madonna albümü için heyecanlanıyordum. Elbette 2012 Dünya Turnesinde İstanbul’a da uğrayacağı haberleri beni iyice umutlandırmıştı. 2012 müzikal anlamda iyi geçecekti. Lakin 1-2 ay geçmesine rağmen henüz iyi bir albüm, single vs. çıkmamıştı. Ben de Planningtorock’ın 2011'de gözümden kaçan W albümüyle kendimi avutuyordum. Gerçekten geçen yıl nasıl da gözümden kaçmıştı. Derken Madonna’nın pek de bizleri tatmin etmeyen MDNA’i çıkıverdi ortaya. Birazcık, belki de oldukça fazla hayal kırıklığına uğramıştım. Sonunda WhomadeWho’nın Brighter albümü düşüverdi ipoduma. İşte 2012 şimdi başlıyordu benim için. Görünen o ki, MDNA’den alamadığım hazzı Brighter’dan alacaktım. Öyle de oldu; hepsi birbirinden harika 11 parçadan oluşan Brighter o günden beri liste başım.
WhoMadeWho, Tomas Hoefding, Jeppe Kjellberg ve Tomas Barfod’dan oluşan Danimarkalı bir indie rock, dance punk grubu. Önceki albümleri Gomma Records’dan çıkmıştı fakat son albümleri hepimizin yakından takip ettiği Kompakt etiketiyle çıktı. Neydi peki bu Kompakt farkı ya da bir fark var mıydı? Bence Brighter, WhoMadeWho’nun önceki albümlerinden belirgin bir farkla sıyrılan, pop’tan-rock’a geniş bir yelpazeyi dance ve electronica ile harmanlayan, hatta boşanma gibi çok derin ve can sıkıcı konuları bile eğlenceli hale getiren bir albüm olmuş. Albümün tutarlılığı ve devamlılığı çok yerinde. Sözlerdeki bütünlük de oldukça dikkat çekici.
Albümün görselleri ve videoları da çok başarılı. Henüz “Inside World” için bir resmi video yayınlandı. İşte linki:


Brighter’daki özellikle 2 şarkıyı Melih Cevdet Anday’ın Murat Tek takma ismiyle yayınladığı “Bir Gecede Üç Erkek” kitabıyla örtüştürdüm; Head On My Pillow ve Running Man. Bence Şermin ve Mübeccel’in maceraları bu 2 şarkı eşliğinde okunmalı...

Ayrıca bu yaz WhoMadeWho İstanbul’a geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder