10 Temmuz 2013 Çarşamba

Dinky - Dimension D

Sınırlar görünmez oluyor, vizeler kalkıyor, kültürler birlikte yaşamanın, kaynaşmanın ve özgün kalabilmenin yolunu buluyor, yeni ve cesur bir dünya doğuyor; biz bunu hayal ediyoruz. Kimi zaman çok yaklaştık galiba nidalarını duyuyorum. Böyle bir devrim olursa müzikle başlamalı diye düşünüyorum. Müzisyenler dünyanın kıyısında doğup, bir ucunda büyüyüp, başka bir köşesinde müzik yapabilme fırsatına sahipler. Yaptıkları müzikte geçtikleri her köşenin, gördükleri her yüzün, duydukları her sesin izini aktarıyorlar. Tüm hayatlarını yalayıp geçen bir tat bırakıyorlar. Böylece müzik tüm etiketlerden sıyrılıp salt kendisi olarak ulaşabiliyor bize, üzerinde güzel baharatlarla...


Alejandra Iglesias nam-ı diğer Dinky Şili’den bir müzik kadını. Daha henüz tanıştım onun müziğiyle. Geçmişini bilmiyorum. Önceki ‘sound’u hakkında yorum yapamayacağım ama Dimension D albümünde gerçekten harika bir noktaya gelmiş. Hayatına biraz göz attığımda bir çok sanat dalında eğitimler aldığını ve hayatının çeşitli evrelerinde Cocteau Twins’den Depeche Mode, Prince ve The Cramps’a, Brian Eno ve Eric Satie’den Plastikman, Aphex Twin ve Carl Craig’e, Ricardo Villalobos’dan Dany Jack, Atom Heart ve Sven Vaeth’e bir çok müzisyenden ilham aldığını görüyorum. Bütün bunlarım birikimi ve güncel akımların etkisiyle Dimension D albümünde jazzy, classical yaklaşımlar synth ile harmanlanmış. Albümün genelinde derinlik hissi, mekansal bir kavrayış ve hafif bir melankoli hakim.  

Dinky - Falling Angel


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder