4 Şubat 2012 Cumartesi

Planningtorock ... ... ...

Bizim kuşağımız, gerçekliğin garip bir büküme uğradığı bir döneme denk geldi. Teknolojinin hızlı değişimi kendi kişisel epistomolojimiz içinde bile oldukça belirgin yer alıyor. Neredeyse bu gecenin bilgisi yarın sabaha eskiyor. Aynı şey müzik için de geçerli. Gece keşfettiğimiz bir müzik sabaha çoktan eskimiş olabiliyor. Elbette buradaki eskimişliği köhneleşmek anlamında kullanmıyorum. Daha çok teknolojinin imkanları karşısında sürekli yenilenen hızlı üretime vurgu yapmak istiyorum. Bu nedenle müzik üretimini, sürekli tetikte olarak takip etmek, bir an önce dinlemek ve yorumlamak gerekiyor. Bu bazen yorucu olabiliyor. Hatta kimi zaman da insan bir albümü duyup, indirip biraz köşede bekletmek, ona yoğunlaşabileceği zamanı kollamak istiyor. İşte bunlara benzer şeyleri düşünürken. Bir süre önce RA’da Planningtorock’a rastladım. Elbette hemen dinlenecekler listeme ekleyiverdim. Sonra da yoğun iş tempom yüzünden biraz bekletmeye kadar verdim. Lakin When Saint Go Machine’nin Living It Out’a yaptığı remix’e SoundCloud’da rastlayınca, dayanamayıp hemen listemin başına aldım ve dinlemeye başladım.

Neyi dinlemeye başladım; 2011’de çıkan W albümü. Peki, kim bu Planningtorock:

Bu muhteşem insan Janine Rostron, bir İngiliz ve yaklaşık 10 yıldır Berlin’de yaşıyor. Hem İngilizlerin, hem de Almanların Elektronik müziğe olan katkılarına şöyle bir göz atarsak ve ikisini birleştirirsek ortaya neler çıkar diye düşünmeden PTR’yi örnek verebiliriz. Bahsettiğimiz çok enstrümanlı, çok sesli ve çok dönemli bir müzik; pop sızıntıları, rock edaları ve elbette deneysel ve elektronik tınılarla harmanlanmış.

Janine Rostron müzik kadını olmanın yanında başarılı da bir görsel sanatçı. O nedenle müzik videolarında ve album görsellerinde oldukça etkileyici karelerle karşılaşıyoruz. Müzikle modayı estetik bir yaklaşımla harmanlıyor.
İşte Planningtorock W albümünden  2 mühteşem video:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder